Retourneren

WANNEER STUUR JE EEN PRODUCT TERUG NAAR BOUMAN & POTTER?

Ben je niet tevreden over je aankoop? Voldoet een product niet aan je verwachtingen? Je hebt bij Bouman & Potter een extra lange zichttermijn van 30 dagen. Wanneer je besluit je bestelling niet te houden, dan kun je deze kosteloos terugsturen. Na de zichttermijn van 30 dagen heb je nog 30 dagen extra om een bestelling te retourneren. Het volledig aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, ontvang je terug op je rekening, zodra de bestelling is aangekomen en verwerkt in het magazijn van Bouman & Potter.

Bij het terugsturen van een product vragen we je om rekening te houden met een aantal dingen. Een artikel dat wordt geretourneerd, dient in de originele verpakking te worden opgestuurd. Voor een eventuele waardevermindering, die ontstaat door het op een andere wijze beoordelen van een artikel zoals je dat in de winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen. Dit geldt bijvoorbeeld voor zelfmontage artikelen. Een zelfmontage artikel dat al gemonteerd is of een maatwerkproduct op bestelling voor jou gemaakt, kan niet worden geretourneerd.

HOE RETOURNEER JE EEN BOUMAN & POTTER BESTELLING?

Terugsturen van een bestelling naar Bouman & Potter is heel eenvoudig. Houd er wel rekening mee welke bezorgmethode er is gebruikt. Zo kun je een bank, die door onze servicemedewerkers is gebracht, niet met PostNL terugsturen.

1 | Bestelling retourneren met PostNL

Je kunt via het contactformulier een retournummer aanvragen. Check daarna je inbox. Je vindt daar een e-mail met het retournummer. Dit vul je in op het bij de bestelling geleverde retourlabel, samen met je naam, postcode en huisnummer. Plak het retourlabel op de buitenkant van het pakketje en je kunt het kosteloos terugsturen naar Bouman & Potter via PostNL.

2 | Bestelling laten ophalen door onze servicemedewerkers

De eerste stap is het aanvragen van een retournummer via het contactformulier. In je inbox vind je dan een e-mail met het betreffende nummer. Vul dit nummer, je naam, postcode en huisnummer in op het bij de bestelling geleverde retourlabel. Plak dit label op de buitenkant van het pakket.

Ook op het retourformulier vind je alle stappen die je moet volgen om een bestelling te retourneren. Heb je het retourformulier niet ontvangen? Dan kun je het hier downloaden. Mochten bovenstaande opties niet werken, dan kun je ook het wettelijk vastgestelde modelformulier downloaden en invullen. Stuur deze per e-mail of post naar het adres op het formulier. Je ontvangt dan van ons een retourlabel met retourcode, zodat je de bestelling kunt terugsturen.

HET RETOURNEREN VAN MAATWERKPRODUCTEN

Een gedeelte van de Bouman & Potter collectie bestaat uit maatwerkproducten. Dit zijn producten, die speciaal voor jou besteld en gemaakt worden. Daarom gelden hiervoor andere regels voor het retourneren. Hoe weet je of iets een maatwerkproduct is? Online is een symbool voor maatwerk toegevoegd bij het betreffende product. Ook wordt deze informatie weergegeven in het winkelmandje.

1 | Annuleren of wijzigen van de bestelling van een maatwerkproduct

Wil je de bestelling van een maatwerkproduct annuleren? Dan kan, maar niet kosteloos. Omdat een maatwerkproduct speciaal voor jou wordt besteld, wordt bij het annuleren van je bestelling 30% van het oorspronkelijke orderbedrag in rekening gebracht. Bij het wijzigen van de bestelling van een maatwerkproduct, moet je de eerste bestelling annuleren. Daarna kun je een nieuwe bestelling plaatsen. Heb je hier vragen over? Bel dan met de medewerkers van ons Klant Contact Centrum, zij helpen je graag verder!

2 | Maatwerkproducten en omruilgarantie

Heb je een maatwerkproduct besteld, maar ben je niet tevreden? Voor maatwerkproduct geldt een verkorte zichttermijn van vijf dagen. Binnen deze termijn kun je jouw bestelling ruilen. Je ontvangt dan 70% van het oorspronkelijke orderbedrag retour in de vorm van korting op je nieuwe aankoop.